Maska Boule nierozłącznie wiąże się z kulturą i tradycją tej społeczności. Boule należą do ludów Akan zamieszkujących głównie Wybrzeże Kości Słoniowej oraz Ghanę. Ludzie Boule są społeczeństwem o dużej tolerancji i głębokiej niechęci wobec struktur politycznych. Rzeźbiarze tworzą różne typy masek: hełmowe ( zoomorficzne maski zwierząt jak np. bawół, baran), twarzowe związane z festiwalem Goli (Goli jest głównym stowarzyszeniem zapewniającym ład społeczny wśród ludzi Boule), oraz maski Mblo przedstawiające ludzką twarz, będące najstarszą formą sztuki tego ludu, wyrażają one osobiste piękno oraz pragnienie w dawaniu przyjemności innym. Ozdoby na twarzach nie mają znaczenia ikonograficznego.
Maski są nieodzownym elementem różnych rytuałów i pełnią funkcję łącznika między ludźmi, przodkami i bóstwami. Maski o ludzkich rysach używane są głównie przez mężczyzn w celu kontaktu z duchami (Mblo). Posiadają cechy wspólne takie jak duże, często zamknięte lub przymknięte oczy i szeroki nos oraz małe usta z wyróżniającą się brodą. Nacięcia wokół ust i oczu świadczą o przejściu inicjacji (znaki skaryfikacji).
W całej Zachodniej Afryce Boule uchodzą za najbardziej uzdolnionych w snycerstwie. Zawód rzeźbiarza w społeczeństwie Boule jest osobistym wyborem danego mężczyzny. Każdy z nich musi przestrzegać paru zasad przy tworzeniu masek i figur:
– właściwej estetyki rzeźby
– odpowiednich proporcji
– wyrazistości linii
– wypukłości i delikatnej asymetrii.
Widoczny kołnierz przy niektórych maskach służy jako uchwyt do płaszcza wykonanego z rafii. Dopracowana fryzura wskazuje na zamożność. Maska posiadająca takie elementy może świadczyć o kulcie rodziny oraz wewnętrznym pięknie kobiety. Innym wyróżniającym się elementem jest gładka, połyskująca powierzchnia maski, która oznacza czystą, zadbaną skórę zdrowej i pięknej kobiety.